Chaggie

Marc Chagall eller Chaggie som jag också kallar han var ett magnifik konstnär
som alltid visste hur han skulle briljera för att imponera på folk.
Nä, skämt å sido :)
Han var nog säkert en ganska fyndig och vis man. Hursomhelst
så föddes han den 7 juli 1887 i Ryssland,
han är då ryss vilket jag tycker är ganska fräckt för hans namn låter franskt-klingande. Indeed.
Barndomen var lycklig. Fattig uppväxt. Hade 8 syskon. Fick ett barn. Gifte sig två gånger.
Jobbade dvs. målade den mesta delena i Frankrike. Mais oui.
Gick bort den 28 mars 1985 i Provence, Frankrike. Blev 98 år.

Sötnosen Chaggie är en av mina favoritkonstnärer. Han målar så levande och så färgglatt.
Passar på att lägga upp en del bilder på hans verk som jag tagit kort på mobilen. Överfört via bluetooth. Gjort om till JPG.
Ja, den historien om min mödosamma tid jag lagt ut bara för att ni ska se bilderna.
Flumm:D Whatever.. Jag är störd..
Här är dom..


May he always with be with us. RIP <3
And his work will always be here to remind us of him.




Btw säger man mödofyllda tid eller mödosamma tid? Confused a bit here :D

Kommentarer
Postat av: Anonym

Ja visst är det så!
Tack så mycket, det kan jag behöva.. fast jag vill inget hellre än att glömma honom =/ Hur går det på McDreamy fronten? :)

2007-10-01 @ 20:05:32
URL: http://mynewlife.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0