MY DAY.

Skulle egentligen idag slutat runt 16 men istället fick jag komp. ledigt
och slutade kl 14. Jätteskönt! Häääärligt!

Inatt kunde jag inte sova alls. Först satte jag på tv:en för att se om det fanns något överhuvudtaget BRA att titta på vilket det inte fanns. Crap.
Sen läste jag ut en bok på 170 sidor..
Sedan så var jag så uttråkad att jag skummade igenom matteboken.
Därefter gjorde jag mer än halva kapitlet. Typ 2/3 av kapitlet för att vara exakt.
Sen fick jag hjärnsläpp och jag fastnade på en uppgift så det sket sig.
Jag låg i sängen och räknade fram till 05.00
sen orkade jag inte mer.

NI TÄNKER NOG EGENTLIGEN:
Vilken normal människa sitter uppe på natten och räknar matte?


Tro mig hade ni varit uttråkad som jag hade ni också försökt göra något nytta av den tiden.
Dessutom skulle jag ändå vara trött morgonen därpå. Kvittar om jag sov 2 eller 5 timmar.

Dessutom hade jag ingen miniräknare vilket förklarar varför jag inte kunde räkna ut uppgiften och avrunda så som det stod att man skulle göra i texten. Satt som en jävla mupp och försökte lista ut
hur det hängde ihop med facit.

Så underbart idag när min favoritlärare som undervisar i *hör och häpna* MATTE förklarade den besvärliga uppgiften som jag ägnat minst 15 min till att försöka lösa och skrivit
minst 10 olika uträkningar. .
Känns skönt när man förstår allt. Man känner sig duktig och klok.
Jag ägde på kemi- lektionen idag.

Vi skulle få tillbaka ett prov, men först skulle vi komma igång med att jobba.
Och jag var så ivrig och febril av mig att jag gjorde klart arbetsuppg. (4st blad) på nolltid.
Därefter vinkade jag glatt för att få tillbaka provet först av alla, då hon hämtar ETT TILL blad
med arbetsuppgifter istället. Gris! Då blev jag riktigt SUR.
Fick btw VG på fysikprovet..

Ikväll ska jag skriva en ful novell. Och öva lite på matteprovet som vi har på onsdag. Yey :P

Nu ska jag lägga in bilder på den fantastiska konstnären Marc Chagall
och lägga in tvtablå under veckantill att börja med.
Därefter lägger jag in pianolåt-bilden och H:s och hennes inofficiella killes romantiska konversation som jag skrattade ihjäl mig när jag läste! Jag är riktigt riktigt glad för hennes skull! Men ja. läs mer i kommande inlägg..

Kommentarer
Postat av: Jossan

Hej! Nu blev jag generad juh, den sötaste kommentaren jag fått på länge! Tack! :D

2007-10-01 @ 18:50:22
URL: http://thjossan.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0